Garantie op onze auto-onderdelen

UD-Autoparts staat voor deugdelijke auto onderdelen. Je mag verwachten dat een door ons geleverd onderdeel naar de redelijke verwachtingen fungeert. Mocht je product defect raken, dan kun je natuurlijk ook op ons rekenen. 

Garantieprocedure:

Indien u van mening bent dat een onderdeel door een fabrieksfout defect is gegaan willen wij u zo snel mogelijk helpen. Om dit mogelijk te maken dient u de volgende stappen te doorlopen:

1. Vraag een retournummer aan. Dit doet u zo:

Ga naar het menu 'Mijn account' en log in. 

Klik op 'bestellijst' en kijk in welke order het product zit dat u aan op wilt opsturen en klik op de knop 'Bekijk'. 

Klik bij het product dat u terug wilt sturen op 'Stuur product terug'. 

Vul de vereiste velden in en druk op 'stuur product terug'. U krijgt per e-mail een bevestiging.  

2. Stuur het product aan ons op samen met een kopie factuur, omschrijving van de klacht en het retournummer. Langsbrengen kan ook op werkdagen tussen 12.30uur en 17.30uur.

UD B.V.

Maanlander 15

3824MN Amersfoort

3. De fabrikant cq. leverancier zal een uitspraak doen omtrent de garantieaanvraag. Doorgaans krijgt u binnen 1 week antwoord. Duurt dit langer dan brengen wij u hier direct van op de hoogte. 

4. Wij sturen kosteloos het defecte product (indien geen goedgekeurde garantie) weer terug of een nieuw product (indien garantie) aan u op.

Aanvullende informatie:

1. Indien sprake is van garantie ruilen wij het defecte product om voor een nieuw product. Wij geven geen geld terug of vergoeden indirecte kosten.

2. Er kan aanvullende informatie vereist zijn alvorens wij een garantieaanvraag in behandeling kunnen nemen. Zoals bij een garantieaanvraag van een katalysator hebben wij altijd nodig: het volledig ingevulde garantieformulier, de uitdraai van de 4-gastest nodig of een foto van de meetkast met daarop de waardes van de meting. Zonder deze 4-gasttest kunnen wij een garantieaanvraag niet in behandeling nemen. 

3. Kunt u niet zonder het product omdat u afhankelijk bent van uw auto dan kunt u ervoor kiezen een nieuw product te kopen en te monteren en het defecte product aan ons op te sturen. Op deze manier blijft u mobiel. Als uit onze inspectie blijkt dat het door ons geleverde product door een fabrieksfout stuk is gegaan, krijgt u het aankoopbedrag van ons van de 2e aanschaf  teruggestort.

4. Uitlaten kunnen (een) krasje(s) en/of (een) deukje(s) hebben. Dit komt doordat vanuit de fabriek worden de uitlaten niet individueel verpakt maar gestapeld in containers en vrachtwagens. Voor de werking, het geluid en de garantietermijn heeft dit geen invloed. Om deze reden is het geen fabrieksfout en valt het niet onder garantie.

Garantie op onze uitlaten en auto-onderdelen

UD-Autoparts.nl geeft op het eigen huismerk 3 jaar garantie  op uitlaatdelen zoals einddemper, middendemper en voorpijp. Dit is incl gelijktijdige aanschaf van een montageset. Anders is het 2 jaar garantie. Op katalysator 2 jaar garantie. Op alle Klarius en USN en overige merken zit 2 jaar garantie. Op de UD uitlaten krijgt u uitsluitend 3 jaar garantie indien er gelijktijdig met de uitlaat een montageset is aangeschaft (vanaf 01-01-2014).

Op alle andere auto-onderdelen die wij verkopen zit de standaard fabrieksgarantie.

Wat houdt die garantie nu concreet in?

Achterdemper, tussendemper, voorpijp

Als een uitlaat binnen het garantietermijn kapot gaat en dat is niet de oorzaak van externe factoren dan ruilen wij zonder problemen de uitlaat om voor een nieuw exemplaar. Dus als een uitlaat doorgeroest is of dat een uitlaatbuis doorroest en daardoor breekt dan krijgt u een nieuwe uitlaat. Een uitlaat komt niet voor vervanging in aanmerking als de uitlaat is gebroken doordat u over een stoep of drempel bent gereden. Zorg altijd voor nieuwe ophangrubbers zodat er niet teveel speling op de uitlaat komt zodat deze breekt! 

Katalysator

Bij een katalysator geldt ook dat het product in aanmerking komt voor vervanging als het niet door externe factoren defect is geraakt. Roest etc is makkelijk te beoordelen. Maar voor de werking van de katalysator, bijvoorbeeld dat hij niet meer door de APK komt is meer onderzoek nodig.

Heeft de katalysator volgens u of uw garage geen goede uitstoot dan hebben wij om een garantieverzoek in behandeling te nemen altijd een uitdraai van de 4-gastest nodig waarop de waardes van de uitstoot staan. Dit moet de officiele uitdraai zijn, dus geen handgeschreven waardes. Een foto van de testkast waar de waardes zichtbaar op zijn is ook goed.

De gegevens van de 4-gastest sturen wij dan door naar onze leverancier die de beschikking heeft over een speciaal computerprogramma wat de mogelijke oorzaken van de onjuiste uitstoot aangeeft. Dit rapport krijgt u ook van ons. Mocht de oorzaak van te hoge uitstoot aan de katalysator liggen dan kan de katalysator omgeruild worden voor een nieuw exemplaar.

Mocht het niet aan de katalysator liggen dan heeft u een perfecte leidraad om de storing te verhelpen en uw uitstoot weer naar normale waardes te brengen.

Zie hieronder een voorbeeld van een rapport wat wordt overhandigd.
 

 

Belangrijke weetjes:

- Het gebruik van montagepasta aan de voorzijde van een katalysator is niet toegestaan. Hierdoor kan de binnenzijde van de katalysator beschadigen. Bij gebruik van montagepasta aan de voorkant van de katalysator vervalt de garantie.

- Indien een product in aanmerking komt voor garantie dan geven wij nooit geld terug maar ruilen altijd het product om voor een nieuw exemplaar.

Support via
WhatsApp
Ons nummer
06 14 85 44 90
Voeg ons nummer toe aan WhatsApp en stel ons jouw vraag!